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dc.creatorBejarano, Willian
dc.creatorBiedermann, Gustavo
dc.creatorLegal, Diego
dc.creatorRuíz Díaz, Victor
dc.creatorOrtiz Ibarrola, Guillermo
dc.date.accessioned2021-05-13T01:47:45Z
dc.date.available2021-05-13T01:47:45Z
dc.date.created2021-04-30
dc.date.issued2021-04-01
dc.identifier.citationAlcidi C., and Gros D., 2019. Public debt and the risk premium: a dangerous doom loop. VOXEU, May 2019.
dc.identifier.citationAuerbach A., and Gorodnichenko Y., 2009. Fiscal Multipliers in Recession and Expansion. NBER Working Paper No. 17447.
dc.identifier.citationBank for International Settlements, 2012. Fiscal policy, public debt and monetary policy in emerging market economies. BIS Papers No 67.
dc.identifier.citationBornhost F. et al., 2011. When and how to adjust beyond the business cycle? A guide to structural fiscal balances. IMF Technical Notes and Manuals.
dc.identifier.citationCarrière-Swallow Yan, David A. and Leigh D., 2018. The Macroeconomic Effects of Fiscal Consolidation in Emerging Economies: Evidence from Latin America. IMF Working Paper. Western Hemisphere Department
dc.identifier.citationHuidron, R., M. Kose, F. Ohnsorge, 2016. Under the cloud of cycles: linkages between fiscal multipliers and positions. VOXEU, August 2016.
dc.identifier.citationIlzetzki E., Mendoza E. and Végh C., 2009. How big (small?) are fiscal multipliers? IMF Working Paper. Research Department.
dc.identifier.citationPhilip R., and Janssen J., 2002. Indicators of fiscal impulse for New Zealand. Treasury Working Paper Series from New Zealand Treasury, No 02/30.
dc.identifier.citationSpilimbergo A., Symansky S., and Schindler M., 2009. Fiscal multipliers. IMF Staff Position Note.
dc.identifier.citationSchinasi G., and Lutz M., 1991. Fiscal Impulse. IMF Working Paper. European and Fiscal Affairs Departments.
dc.identifier.urihttps://repositorio.bcp.gov.py/handle/123456789/182
dc.descriptionEl presente trabajo permite evaluar cómo afecta la política fiscal a la dinámica cíclica de la economía y a la gestión de la política monetaria en un horizonte de corto y mediano plazo. Para ello, se utiliza un modelo semiestructural ampliado con un bloque fiscal, el cual permite realizar ejercicios de impulso-respuesta para cuantificar el impacto de la política fiscal en la demanda agregada, la inflación, las tasas de interés y el tipo de cambio. Igualmente, se realizan simulaciones de consolidación y expansión fiscal fijando una trayectoria exógena para el objetivo de endeudamiento. El modelo muestra que, en un escenario de convergencia fiscal, reduciendo la deuda pública y el déficit presupuestario, el impacto contractivo en el PIB y la brecha del producto es relativamente bajo, lo cual es bueno para la tasa de interés y el riesgo país.
dc.format.extent23
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherBanco Central del Paraguay
dc.relation.ispartofseriesBoletines Macro
dc.relation.isversionofBoletines Macro; N° 11
dc.subjectPARAGUAY
dc.subjectPOLITICA FISCAL
dc.titleLa política fiscal a través de la óptica de un modelo semiestructural
dc.typearticle
dc.subject.jelspaE62
dc.rights.accessRightsOpen Access
dc.type.spaBoletín Macroeconómico
dc.type.hasversionPublished Version
dc.rights.spaAcceso abierto


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